Android MIT AppInventor

welcome_v2

Merhabalar bu yazımda sizlere MIT App Inventor ile basit bir 4 işlem yapan android uygulamasını paylaşıcam.Öncelikle biraz App Inventor dan bahsedelim.App Inventor browser tabanlı bir android uygulama geliştirme platformudur.Yapısını inceleyecek olursak app inventor nesnelerimizi düzenlediğimiz ve tasarımımızı oluşturduğumuz design kısmı bulunan daha sonra block editor yardımı ile oluşturduğumuz nesneler arasındaki programı sanki bir puzzle yaparmış gibi oluşturmamızı sağlayan ve yapdığımız uygulamalarımızı emulator yardımı ile test etmemize olanak sağlayan bir platformdur.Kısacası program yazmanın çok zor olduğunu düşünen arkadaşlar için program yazmanın aslında nekadar kolay olduğunu gösteren bir uygulamadır.

AppInventor-Doc-Diagram

App inventor kurulumu ile ilgili bilgi almak için  Kurtulus Ahmet Temel adlı arkadaşımızın bloguna göz atabilirsiniz.Lafı fazla uzatmadan app inventor ile ilk uygulamamıza geçelim.

App Inventor ile 4 İşlem

Burada biraz yapacağımız programımızdan bahsedelim.Programımız girdi olarak  2 tane sayı içerecek.Bu sayılarımızı textbox1 ve textbox2 i nesnelerini kullanarak alıcak.Sonucuda 4 buton yardımı ile textbox3 yazdırarak basit 4 işlemi gerçekleştirmiş olucak.Şimdi uygulamamızı yapmaya geçelim.İlk yapmamız gereken google yardımı ile MIT App Inventor ın anasayfasına girmek.

1

Daha sonra Anasayfamızdan service kısmını seçerek app inventor proje oluşturma kısmına ulaşmak.Burada It’s still here  kısmını seçmemizin amacı App inventorun yeni sürümünün çıkması biz burada ilk sürümünü kullanacağız.

Adsız

Karşımıza gelen ekrandan Invent Your Own Apps Now kısmını seçerek proje oluşturma sayfamıza geçiyoruz.

2

Proje oluşturma sayfamızdan New butonuna tıklayarak yeni bir proje oluşturuyoruz ve ismini belirliyoruz.

21

Ardından karşımıza uygulamalarımızı geliştireceğimiz penceremiz açılmış olucak.Şimdi bu pencerinin yapısını inceleyelim.

2

Şimdi yavaş yavaş uygulamamızı oluşturmaya başlıyalım 1. adımımız Screen Arrangment kısmından 2 tane TableArrangment’ ı sürükle bırak işlemi ile alanımızın içine bırakmak.Burada 1. sini textbox ve label larımız için 2. sini ise butonlarımız için kullanıcaz.Nesnelerimizi yerleştirdikten sonra 2 numaralı kısımdan 1.TableArrangment ı seçip properties penceresinden Columns ve Rows değerlerimizi değiştiriyoruz.Bu işlemi sadece 1.Table ımız için gerçekleştiriyoruz.

4

Şimdi ise nesnelerimizi bu alanlarımızın içine sürükle bırak işlemi ile yerleştirmeye geldi.Sırası ile ilk önce “textbox” larımızı yerleştiriyoruz.Ardından her “textbox”ımızın label(Etiket) larini yanlarına sürükleyip bırakıyoruz.

5

Bir sonraki adımımız yerleştirmiş olduğumuz nesnelerin properties penceresinden taşıdıkları görevler için isimlerini belirlemek olucak.İlk olarak Label larımızın isimlerini değiştirip ardından da butonlarımızın isimlerini değiştiriyoruz.

6 7

Bu işlemlerden sonra uygulamamızın design kısmını bitirmiş olucaz ve aşağıdaki gibi gözükecektir.Artık blok editörümüze girerek uygulamamızda bulunan nesneleri bir biri ile programlayabiliriz.Bunun için Open the block editor butonuna tıklayarak block editörümüzün açılmasını bekliyoruz.

8

Block editörümüz açıldıktan sonra şu şekilde gözükecektir.

23

Sol pencerede matemetiksel işlemlerin bulunduğu,programlamada kullandığımız yapıların olduğu penceremiz gözükecek Bu kısımda ilk yapmamız gereken My block sekmesini seçerek butonlarımızın click olaylarını belirlemek.

11

Daha önce belirlediğimiz 1.butonumuz toplama işlemi,2. butonumuz çıkarma, 3.butonumuz çarpma ve 4.butonumuz bölme işlemlerini yapıcak. Bunun için ilk adımımız Button1.Click  parçasını alanımıza sürükleyip bırakmak.Daha sonra işlemimizin sonucunu textbox3 müzün içine yazacağımızdan  textbox3.text parçasını bulup puzzle yerleştirmek olucak.

12

Ardından 1.butonda toplama işlemi yapacağımızdan built-in sekmesinden math kısmını seçerek toplama parçamızı textbox3 puzzlemıza birleştirmek olucak ve ardından da toplama işlemi için textbox1 ve textbox2 mizin text değerlerini alıp ilk puzzlemızı tamamlamış olucaz.

13,

14 15

Artık ilk işlem bloğumuz oluştu diğer bloklarıda aynı bu şekilde aradaki işleme dikkat ederek oluşturuyoruz.

16

Bu işlemin sonunda programımız bitmiş oldu  şimdi  test aşamasına geçebiliriz.Test aşamamız için emülatorümüzü çalıştırmamız gerekmekte bunun için New emulator butonuna tıklayıp karşımıza gelen pencereyi onaylıyoruz.

17 18

Ardından emulatorümüz ekranda belirecektir.Bir sonraki işlemimiz açmış olduğumuz emulatore bağlanarak programımızı test etmek olucak bunun için Connection Device kısmından emulatorumuzu seçiyoruz.

19

Bu aşamadan sonra block editor otomatik olarak emulatorümüze bağlanıcak ve programı otomatik bir şekilde açıcaktır bize sadece test etmek kalıcak.

20

Ayrıca bu uygulamanızı kendi telefonunuzda test etmek istiyorsanız Wifi bağlantısi veya kablolu bağlantı ile telefonunuza bağlayabilir veya projesayfamızda bulunan  Package for Phone kısmından .apk formatında bilgisayarınıza indirebilirsiniz.

Adsız

Evet arkadaşlar böylece App Inventor ile ilk uygulamızı tamamlamış olduk bir sonraki uygulamamızda görüşmek üzere….

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s